על כל צרה שלא תבוא. התובנה הבסיסית ביותר של חברות הביטוח. פחד מפני צרות, זה הכאב הכי גדול שלנו. אסטרטגיות ההפחדה הן שימושיות מאד בעסקי הביטוחים. אבל הומור תמיד עוזר לרכך. תסריט מעולה לסיפור מקורי. לא חכמה רק לחשוב על הקונספט הקריאייטיבי, הדוגמא הקריאייטיבית חשובה לא פחות. לזכירות, לבולטות, לחוויה
0 Comments
אחת הקלאסיקות הגדולות. בלי להראות מטוס, בלי להראות דיילת, בלי להראות מזוודה, בלי להראות נוסעים. רק את התוצאה: את הפגישות המרגשות, את החיוכים, את לחיצות הידיים. כי מה עושה חברת תעופה בסה"כ? מפגישה ומחברת בין אנשים, כלומר, בין מאות אלפי אנשים שאותם היא משנעת ממקום למקום - פרסומת גדולה שנעשתה בעידן שלפני המחשבים והשכפולים - ואת זה צריך להעריך
אמנות הסיפור. בכל סיפור טוב יש קונפליקט. חייב להיות. קונפליקט מייצר דרמה. אנשים אוהבים סיפורים משחר ההיסטוריה. אפילו בפרו יודעים לספר סיפור. כשהסיפור טוב, יבינו אותו בכל מקום בעולם, גם אם לא מדברים בו מילה אחת. מעבר לכך הקאסט המעולה שנבחר כאן, המוסיקה המינימליסטית, הזמן שנותנים לרגע לקרות - מייצרים את הקסם של הפרסומת הזאת. קסם הנתינה
הפרסומת הזאת היא בית ספר למספרי סיפורים. כמה חכם ומרגש. הייתי בפסטיבל קאן כשהיא הוקרנה לראשונה. אנשים עמדו ומחאו כפיים בסופה. ובטקס הענקת הפרסים, לא יאומן, עלו שני ילדים, כלומר קופי וארט מאד מאד צעירים. כנראה שרק ילדים יכולים להגיע לכאלה חלומות מדהימים
אנחנו אף פעם לא יודעים מתי. מתי נפגוש, מתי נידלק, מתי נתאהב. בגלל זה, טוב שנהיה מוכנים. הרבה אמת יש ברעיון הזה ואותנטיות ומשחק נהדר וצבעים מגניבים וריח. ריח של חופש - מת על הנונשלנטיות של הפרסומת הזאת ועל הדרך שבה בחרו לספר את הסיפור שלה. גם היא זכתה בקאן, אלא מה
כשאנחנו משחקים בלגו, אנחנו משחקים בלחלום. ואין כמו חלומות של ילדים. מה שיפה בלגו, שהחלומות שלנו מקבלים צורה מוחשית. עוד דוגמא נהדרת לכך שכשיש רעיון גדול, לא צריך הרבה כסף להפיק אותו. מתי פעם אחרונה חלמת משהו בלגו? כן והרעיון על מייק טייסון זאת בדיחה טובה
מי אם לא איקיאה, מלכת תרבות הצריכה הפרקטית של העולם יכולה לבוא עם רעיון שכזה. סרט של גרוש וחצי, עם תובנה ענקית על הקשר הלא רציונלי שלנו לחפצים ישנים. מניפולציה מבריקה המבויימת ברגישות ובדייקנות על ידי ספייק ג'ונז הגאון, עם פואנטה גדולה שנותנת לנו להרגיש מאד טיפשים, שניה אחרי שממש ריחמנו על המנורה המסכנה. הסרט זכה בזמנו בגרנד פרי של פסטיבל קאן ועורר סערה גדולה - כיצד סרט קטן כזה, זוכה בפרס גדול כזה. אבל זוהי גדולתו של פסטיבל קאן
.אתה יכול לעשות הכל - זאת אחת ההבטחות הפרסומיות הכי ותיקות. אבל כשליוויס עושים את זה, הם לוקחים את זה עד הסוף. בקלאסה. הכי קול, הכי סטייל, הכי חזק
.הנעורים, החופש, המרדנות, האנרגיה, החושניות, הנונשלנט. אודיסיאה .מותג ענק .הפרסומת שכונתה 1984 של מקינטוש שודרה פעם אחת בלבד, בסופרבול של 1984
זאת היתה אחת ההשקות החזקות ביותר, שעשו אי פעם למוצר. יש האומרים שהיה עולם פרסום אחד עד הפרסומת הזאת ועולם פרסום אחר, אחריה. מה לא היה בה: טובים נגד רעים, מרד, קונפליקט, דרמה - הכל. מאסטרפיס |
ClassicAds.זמנים משתנים אבל רעיונות גדולים נשארים לנצח. כאן אעלה מדי פעם כל מיני פרסומות שפגשתי במהלך המסע בעולם הפרסום. קלאסיקות שהשפיעו עליי, רעיונות חכמים עם תובנות, זויות חשיבה שונות, תחושות והרגשות, בימוי מעולה שראיתי, משחק מדוייק ועוד Archives
May 2010
Categories
All
|