לייצר פרסומת חדה, פשוטה, קלאסית
כמה שזה אקטואלי. פרסומת גדולה שלמרות ששודרה לפני 12 שנה, יכולה גם היום לעבוד נהדר בדור הפייסבוק. ההומור הוא אותו הומור, הומר הוא אותו הומר והפואנטה החזקה מבריגה לנו את אינטל הישר לתוך המוח. שני מותגים הופכיים בערכים שלהם חוברים יחד
לייצר פרסומת חדה, פשוטה, קלאסית
0 Comments
קלאסיקה גדולה משנות ה-90. תסריט מעולה לאסטרטגיית חטיפים רגילה. זה כל כך טעים שאני לא מוכן לוותר על זה. בימוי קומי משובח וקאסט נהדר של ילד ג'ינג'י מעצבן. וכמובן, טריק סיפורי קלאסי בדמות אפודת המעויינים הנרדית, שעוזרת לבמאי לספר לצופה שהאיש המבוגר המעצבן הוא אותו ילד מתגרה שלפני שלושים שנה בערך, החליט להתעסק עם זיכרון של פיל
לא נדבר על הרעיון הקריאייטיבי הממליץ לא לסמוך על המזל ולעשות ביטוח בחברה הנכונה. לא נדבר על התסריט הגאוני השזור בקרסים קריאייטיביים קטנים וחדים, המאלצים אותנו לנעוץ עיניים בסרטון עד סופו, בלי למצמץ. לא נדבר על הרעיון הנועז לאפיין את הסרט כסרט תקופתי, המבוצע בכישרון סגנוני כל כך גדול ובדיוק כל כך רב. לא נדבר על קצב העריכה הנכון והנינוח, על הליווי המוסיקלי שמזרים קדימה את הסרט או על ההומור הדק והשנון של היצירה הזאת. נדבר על הפואנטה של הסרט, המופיעה ברגע המושלם ומשאירה אותנו מופתעים, עם פה פעור שהופך לחיוך גדול ברגע שגילינו למי ולמה הפרסומת. אחרי שלאורך כל הסרט, הוביל אותנו הבמאי לכיוון אחד, בשוט קטן וחכם הוא הופך את הקערה (או את האניה) על פיה, חושף שלט קטן עם שם האניה, שבעצם מגלה לנו את כל הסיפור כולו. פואנטה טובה היא זו שתיכנס לך לראש ולא תצא משם. הפואנטה הטובה היא זו שבזכותה תזכור לנצח את המסר אותו רצו להעביר. פרסומת הולנדית מעוררת קנאה לחברת הביטוח
שנודעה בזמנו בפרסומות היצירתיות שלה Centraal Beheer לפרסומת גאונית נוספת של אותה חברה, קליק כאן גידול ילדים. המקצוע הקשה ביותר בעולם. שום דבר לא ידוע, שום דבר לא ברור, שום דבר לא מובן מאליו. חוסר ודאות זה שם המשחק. האם מה שאמרתי לו זה הדבר הנכון? האם מה שעשיתי זה טוב? ואם זה יגרום לו לטראומה? נקיפות מצפון, התייסרות, כל אלה הם מנת חלקם הבלתי נגמרת של הורים צעירים. על הנרב הזה בדיוק התיישבו פמפרס. כמה עוד אפשר למכור לאנשים את יכולות הספיגה הבלתי נגמרות של החיתול? כמה עוד אפשר להראות תינוקות רוקדים ושמחים כי יבש להם הטוסיק? במקום זה החליטו פמפרס לצאת מהשבלונה ולהתחבר לכאב הגדול ביותר של ההורים הצעירים. פמפרס מביאים איתם תפיסה שלמה שאומרת להורים, קודם כל אנחנו מבינים אתכם, שנית, כולנו כאן רוצים ללמוד, איך לעשות יותר טוב בגידול ילדינו. בתור שכאלה הם לא נתפסים כמנסים למכור לנו משהו, הם לא מאיימים עלינו, אלא מחבקים אותנו, משתפים אותנו ומציעים עזרה בלימוד. זה רעיון גדול שבא ממקום אחר לגמרי ביחסים שבין מפרסם ללקוח - זוהי בעצם שותפות. אחר כך הדוגמאות הקריאייטיביות כבר קלות להדגמה, אבל גם הן, הבימוי שלהן, הדיוק, לא מסריח מפרסום, אמין ואותנטי וכמובן מקצין את הרגעים. גאונות בהבנת נפש האדם. ובאשר לילדינו שלנו, טלי ואני כבר הסכמנו שמטרתנו היא לדאוג שלא יגיעו לפסיכיאטר. כי לפסיכולוג הם יגיעו גם יגיעו
יש דברים שאפשר לעשות רק עם חיות. תובנה גאונית. זוית הסתכלות שונה על הדברים. ברגע שחיפוש הרעיון התחיל להתמקד במערכות היחסים בין אדם וכלבו ובין אדם לחברו, עולם שלם של אסוסיאציות נפתח. וברגע שיש משפט כל כך פשוט וחכם על החיים - קל למצוא לו דוגמאות קריאייטיביות, שגם הן בית ספר ליחסים. הבעל והאישה, סיטואציה מהחיים, איך שהיא אומרת לו "דונט דו ד'את", או הילד ההמום מהמשימה שהטיל עליו האבא
שלא לדבר על צמד החברים שלפתע מוצא את עצמו בסיטואציה אינטימית. הבימוי המדוייק, הקאסט, המשחק המצויין, לא פלא מדוע הסדרה הנפלאה הזאת זכתה לאמץ אריה חמוד בפסטיבל קאן סרט ענק, עם תובנה נפשולוגית דקה וחכמה. בהתנהגויות הקטנות שלנו, ברגעים הכי קטנים של החיים האמיתיים, השגרה מול שבירת השגרה, הקופסא מול החיים מחוץ לקופסא, מוסיקה גאונית שמעבירה ברגישות רבה את ערך הזרימה בחיים. איזה יופי של רעיון מותג. היתה לי הזכות לעבוד עליו במשך כמה שנים. הפרסומת הזאת מאד מאד טובה ובטח ובטח הרעיון שהיא מביאה איתה
רעיונות גדולים הם לנצח. המותג הכי אהוב בעולם, הכי גדול, הכי חזק. לכאורה המוצר עם החיסרון הגדול ביותר. לכאורה. לא צריך יותר משלושים שניות כשיש לך כזה מוצר ביד. צריך רק רעיון. גדול. בלי להראות את המוצר, בלי להראות מישהו שותה מבקבוק. אין בקבוק. פשוט איננו. אבל הוא כל כך שם. עם הטעם, עם ההרגשה, עם הרעננות. פרסומת נצחית
בשנות ה-90 התחוללה מלחמה רצינית בין המשקאות הקלים באמריקה. בניגוד לישראל, באמריקה פפסי וקוקה-קולה הם יריבים מרים. גם במכירות. פפסי האח הקטן והשובב שלא היסס לנגח שוב ושוב את קוקה-קולה הגאה והממלכתית. היום כשמסתכלים על מלחמות אפל ומיקרוסופט, הסרטון האדיר הזה נראה רומנטי משהו. כל כך אמריקאי. סיפור מקסים
על כל צרה שלא תבוא. התובנה הבסיסית ביותר של חברות הביטוח. פחד מפני צרות, זה הכאב הכי גדול שלנו. אסטרטגיות ההפחדה הן שימושיות מאד בעסקי הביטוחים. אבל הומור תמיד עוזר לרכך. תסריט מעולה לסיפור מקורי. לא חכמה רק לחשוב על הקונספט הקריאייטיבי, הדוגמא הקריאייטיבית חשובה לא פחות. לזכירות, לבולטות, לחוויה
אחת הקלאסיקות הגדולות. בלי להראות מטוס, בלי להראות דיילת, בלי להראות מזוודה, בלי להראות נוסעים. רק את התוצאה: את הפגישות המרגשות, את החיוכים, את לחיצות הידיים. כי מה עושה חברת תעופה בסה"כ? מפגישה ומחברת בין אנשים, כלומר, בין מאות אלפי אנשים שאותם היא משנעת ממקום למקום - פרסומת גדולה שנעשתה בעידן שלפני המחשבים והשכפולים - ואת זה צריך להעריך
|
ClassicAds.זמנים משתנים אבל רעיונות גדולים נשארים לנצח. כאן אעלה מדי פעם כל מיני פרסומות שפגשתי במהלך המסע בעולם הפרסום. קלאסיקות שהשפיעו עליי, רעיונות חכמים עם תובנות, זויות חשיבה שונות, תחושות והרגשות, בימוי מעולה שראיתי, משחק מדוייק ועוד Archives
May 2010
Categories
All
|