שם לעסק זה הפנים שלך. זאת הזהות שלך. שם לעסק אמור לבטא את תמצית העיסוק שלך, את הערכים המייצגים אותו ואת השירות שאותו אתה מציע. כמו השם הפרטי שלך, כך גם שם העסק שלך הוא הדבר הראשון שהלקוח שלך ייתקל בו במפגש הראשוני. אבל, עוד לפני שקהל הלקוחות שלך אמור להזדהות ולאהוב עם שם העסק שלך, אתה צריך לאהוב אותו. אתה צריך שם לעסק, שתהיה גאה להגיד אותו בכל מקום, להציג אותו, לדבר אותו ולפתות בעזרתו את הלקוחות שלך. בחירת שם לעסק נראית דבר פשוט של מה בכך: מה הסיפור? כולה שם לעסק? אחי, זרוק לי שם לעסק. אבל האמת שבחירת שם לעסק היא נושא רציני וטוב לחשוב טוב על העניין. מדוע? כי שם לעסק בדרך כלל מגיע עוד לפני שיש עסק או בשלבים הראשוניים של הקמת העסק או פיתוח המוצר. שם לעסק הוא מוצר בסיסי לעסק שלך, חלק מהשלד של הבניין שאותו אתה הולך לבנות. מה הופך שם לעסק, לשם טוב לעסק? חלק יגידו שהוא חייב להיות רלוונטי למוצר או לתחום העיסוק שלך. חלק יגידו שהוא חייב להיות קצר, חלק יגידו קליט. ואני אומר - גם וגם וגם וגם. אבל בעיקר, אין כאן חוקים. יש שמות ארוכים ששמעת אותם פעם אחת ולא ייצאו לך מהראש ויש שמות קצרים שלא תזכור אחרי עשר שניות
:כשאני מחפש שם לעסק, אני שואל את עצמי המון שאלות
?מה תחום העיסוק של העסק
?איזה שמות יש למתחרים של העסק
?מיהו קהל המטרה של העסק
?האם קהל הלקוחות פשוט ועממי
?או האם זהו קהל שנון ומתוחכם
:וגם אל בעל העסק יש לי לא מעט שאלות
?מה הן השאיפות הכמוסות שלו
?האם העסק יישאר רק חנות אחת או האם יש לו חלומות להפוך אותו לרשת
?האם הוא מתכנן לעבוד רק בארץ או האם יש לו שאיפות לפרוץ לחו"ל
?מה רעיון של העסק
?האם כדאי לתת שם חווייתי לעסק או דווקא שם אינפורמטיבי או שם שמתאר את העיסוק
היום כשיש כל כך הרבה עסקים ומתחרים, צריך שם לעסק שיהיה מבדל, בולט וזכיר. אבל עדיין, השם חייב להיות רלוונטי. היום לעסק קטן זה לוקסוס גדול לקרוא לעצמו בשם מגניב וזהו. הכסף הנדרש לשיווק ולהחדרתו של השם, הוא רב. לכן צריך להישאר עם שם לעסק ממוקד, רלוונטי ובולט. בין עשרות השמות שהמצאתי למוצרים ומותגים: ווינר - הימור ספורט יומי | נוקאאוט - מותג גלידות של נסטלה | כדורונים - חטיף ילדים לאסם | בימת החלומות - תיאטרון הפעלות ייחודי |אוסקר ווילד - פאב אירי | ארצ'י - סלון של אוכל | בעיניים של גלי - עסק של סטיילינג אישי |אנגוסרי - מעדניית בשרים על האש | נתיבי אלכוהול - חברה לשיווק והפצה של משקאות | פוליסיטי - החברה שבונה את עיר השוטרים של ישראל | סטלמך - בר באיצטדיון המושבה בפתח תקווה, ועוד ועוד
:כשאני מחפש שם לעסק, אני שואל את עצמי המון שאלות
?מה תחום העיסוק של העסק
?איזה שמות יש למתחרים של העסק
?מיהו קהל המטרה של העסק
?האם קהל הלקוחות פשוט ועממי
?או האם זהו קהל שנון ומתוחכם
:וגם אל בעל העסק יש לי לא מעט שאלות
?מה הן השאיפות הכמוסות שלו
?האם העסק יישאר רק חנות אחת או האם יש לו חלומות להפוך אותו לרשת
?האם הוא מתכנן לעבוד רק בארץ או האם יש לו שאיפות לפרוץ לחו"ל
?מה רעיון של העסק
?האם כדאי לתת שם חווייתי לעסק או דווקא שם אינפורמטיבי או שם שמתאר את העיסוק
היום כשיש כל כך הרבה עסקים ומתחרים, צריך שם לעסק שיהיה מבדל, בולט וזכיר. אבל עדיין, השם חייב להיות רלוונטי. היום לעסק קטן זה לוקסוס גדול לקרוא לעצמו בשם מגניב וזהו. הכסף הנדרש לשיווק ולהחדרתו של השם, הוא רב. לכן צריך להישאר עם שם לעסק ממוקד, רלוונטי ובולט. בין עשרות השמות שהמצאתי למוצרים ומותגים: ווינר - הימור ספורט יומי | נוקאאוט - מותג גלידות של נסטלה | כדורונים - חטיף ילדים לאסם | בימת החלומות - תיאטרון הפעלות ייחודי |אוסקר ווילד - פאב אירי | ארצ'י - סלון של אוכל | בעיניים של גלי - עסק של סטיילינג אישי |אנגוסרי - מעדניית בשרים על האש | נתיבי אלכוהול - חברה לשיווק והפצה של משקאות | פוליסיטי - החברה שבונה את עיר השוטרים של ישראל | סטלמך - בר באיצטדיון המושבה בפתח תקווה, ועוד ועוד